لوبیاچشم بلبلی و خواص آن

لوبیاچشم بلبلی و خواص آن

لوبیا چشم بلبلی پلو،لوبیا چشم بلبلی خواص،لوبیا چشم بلبلی به انگلیسی،لوبیا چشم بلبلی پلو با مرغ

لوبیا چشم بلبلی ریزمیزه و خوش طعم کمی مورد کم لطفی قرار گرفته است خواص آن را بدانید و بیشتر مصرف کنید.قابل ذکر است که دانه ی لوبیا چشم بلبلی به عنوان مدر و برای تقویت معده استفاده می گردد و پخته و آب پز آن را می خوردند و عقیده دارند ضمن این که غذای خوبی است برای از بین بردن کرم معده نیز موثر و مفیداست.جالب است بدانید که گیاهی است از خانواده بقولات و تا حال ۲۰ گونه مختلف از آن شناسایی شده است. گونه معروف و رایج ان که برای مصرف میوه و ثمر ان به طور سبز یا خشک کاشته می شد.
لوبیا چشم بلبلی،خواص لوبیا چشم بلبلی

 مشخصات لوبیا چشم بلبلی : جالب است بدانید که لوبیای چشم بلبلی از نظر خانواده گیاهی نزدیک به لوبیا است. گیاهی است یکساله مخصوص مناطق گرمسیر . ساقه آن قایم و افراشته ، برگهای آن مرکب به طول حدود ۱۵ سانتی متر ، برگچه ها ی ان ناز ک ، بیضی ، نوک تیز و دارای بریدگی می باشد. بدنیست بدانید که گلهای آن زرد یا زرد مایل به قرمز کنار برگها ظاهر می شد. البته میوه ان نیام مثل لوبیا وغلاف ان دراز که طول ان در بعضی ارقام مثلا در دولیک اسپرژ تا ۹۰ سانتی متر میرسد که در ان ۴۰ – ۱۰ دانه قرار دارد.قابل ذکر است که  این گیاه در مناطق گرم اسیا و امریکا و جنوب اروپا و جنوب ایران و در هندوستان میروید . البته در ایران در بلوچستان می روید و در سایر مناطق گرم ایران پرورش داده می شود. بسیار مقاوم به خشکی می باشد.

لوبیا چشم بلبلی،خواص لوبیا چشم بلبلی

خواص و کاربرد لوبیل چشم بلبلی: جالب است بدانید که در هندوستان از دانه ی لوبیا چشم بلبلی به عنوان مدر و برای تقویت معده استفاده می گردد و پخته و آب پز آن را می خودند و عقیده دارندکه  ضمن این که غذای خوبی است برای از بین بردن کرم معده نیز موثر ومفیداست .

لوبیا چشم بلبلی،خواص لوبیا چشم بلبلی

ولی در مورد دانه های گیاه در اکثر منابع گفته شده است که به عنوان تونیک و مقوی معده ،ارامبخش ، ضد اسپالم برای معالجه ی کولیک و وبا  ، تب بر ، کاهش دهنده ی حرارت در موارد افتاب زدگی  قاعده اور ضد سمی باشدو مفید است.
لوبیا چشم بلبلی،خواص لوبیا چشم بلبلی
و جالب است بدانید که در موارد مسمومیت ها ی ناشی از خوردن الکل و بریاق و پادرهر برای مسمومیت های گیاهی ، ایش دویا  مفید است ، تشنگی را کاهش میدهد به ویژه تشنگی در دیابت را تسکین می دهد به علاوه برای معالجه ی اسهال مفید است .حالا که خواصش را دانستید بیشتر مصرف کنید.

لوبیاچشم بلبلی و خواص آن

مطالب مرتبط:

لوبیا قرمز

لوبیا

لوبیا سفید

لوبیا سبز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.