گودی کمر واگیردار است

گودی کمر واگیردار است

گودی کمر , تشخیص گودی کمر , عوارض ناشی از گودی کمر , حرکات ورزشی برای گودی کمر , مدت زمان درمان گودی کمر , گودی کمر و افزایش قد , از کجا بفهمیم گودی کمر داریم , ازمایش گودی کمر , گودی کمر به انگلیسی , گودی کمر و درمان آن , گودی کمر,بیماری گودی کمر,گودی کمر در بارداری,علائم گودی کمر,درمان گودی کمر,درمان گودی کمر با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان گودی کمر,گودی کمر را چگونه درمان کنیم,گودی کمر در کودکان,گودی کمر در بزرگسالان,گودی کمر در نوزادان,گودی کمر در بهار,گودی کمر در تابستان,گودی کمر در پاییز,گودی کمر در زمستان,آشنایی با گودی کمر,همه چیز در مورد گودی کمر,گودی کمر واگیردار است,گودی کمر و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان گودی کمر

گودی کمر

ستون مهره‌ها از جلو نمایانگر قرار گرفتن مهره‌ها در یک خط صاف و عمود است و از کنار مهره‌های گردنی، سینه‌ای و کمری قوس‌هایی را درست می‌کنند.افزایش تقعر ستون مهره کمری را گودی کمر یا لوردوز می‌گویند. لوردوز کمری تا حدی طبیعی است. ولی زیاد شدن آن ممکن است موجب بروز مشکلاتی مثل کمردرد و احساس خستگی در کمر شود.درد در ناحیه‌ی جلوی زانوها و درگیر کردن استخوان لگن نیز از آثار آن هستند.

عوامل؛ ضعف عضلات کمر و شکم، بزرگ شدن شکم، دررفتگی دو طرفه مفاصل ران، ناتوانی در صاف نگه داشتن مفصل ران، بیماری‌های عصبی، بیماری‌های عضلانی(مثل دیستروفی‌های عضلانی یا پولیومیلیت(فلج اطفال)، پوکی استخوان، کیفوز مهره‌های کمری و افزایش سن.

درمان؛ تقویت عضلات کمر و شکم، داشتن فعالیت بدنی منظم و مناسب، استفاده از صندلی‌های مناسب، داشتن وزن مناسب و قرار دادن بالش‌های مناسب در پشت کمر به هنگام نشستن.

منبع:

ایران ارتوپد

گودی کمر و درمان آن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.