علت و دلایل و درمان شکم درد هنگام مدفوع در نوزادان و کودکان

درد هنگام مدفوع

درد هنگام مدفوع ,درد هنگام مدفوع در کودکان,درد هنگام مدفوع نوزاد,درد هنگام مدفوع در بارداری,علت درد هنگام مدفوع,درد در هنگام مدفوع,درد هنگام خروج مدفوع

درد هنگام مدفوع , درد هنگام مدفوع در کودکان , درد هنگام مدفوع نوزاد , درد هنگام مدفوع در بارداری

توضیحاتی در مورد درد هنگام مدفوع

ادرار و دفع مدفوع یا به عبارتی اجابت مزاج، از جمله اعمال طبیعی و حتی ضروری انسان در طول روز به شمار می آیند. اختلالات بسیار زیادی وجود دارند که سلامت انسان را تهدید می کنند که از جمله می توان به احساس درد در هنگام دفع مدفوع اشاره کرد.درد یک نوع احساس ناراحتی است که اغلب توسط محرک‌های شدید یا مخرب درونی (بیماری‌ها) یا بیرونی (عوامل محیطی) در بدن ایجاد می‌شود. درد یک پدیده‌ی پیچیده ذهنی یا یک تجربه حسی و عاطفی ناخوشایند همراه با آسیب بافتی است که ممکن است در هر جایی از بدن فرد به وجود آید. این موضوع در حالی‌ بد تلقی می‌شود که در علم پزشکی یک نشانه از بیماری‌هاست و به تشخیص و درمان بیشتر بیماری‌ها کمک می‌کند. درد به فرد انگیزه می‌دهد تا به فکر چاره‌ای برای آن به پا خیزد و برای محافظت از بدن در حال آسیب راه‌ حلی پیدا کند. در واقع فرد را مجبور می‌کند تا به سمت دارو، دکتر و حتی در موارد شدید به سوی بیمارستان قدم بر دارد. گاهی اوقات درد بدون هیچ محرک قابل تشخیص، آسیب یا بیماری ایجاد می‌شود. پیام درد از طریق گیرنده‌های عصبی درد که با تراکم کم یا زیاد در قسمت‌های مختلف بدن پخش هستند به مغز رسیده و فرد را متوجه نقطه در حال آسیب می‌کند. درد شایع ترین دلیل برای مراجعه به پزشک در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته محسوب می‌شود. داروهای ضد درد ساده در ۲۰ تا ۷۰ درصد از موارد مفید و مؤثر است. عوامل روانی مانند حمایت اجتماعی یا حواس پرتی قابل توجه می‌تواند بر شدت ناخوشنودی درد تأثیر گذارد. درد مقعد، احساس درد یا ناراحتی در انتهایی‌ترین قسمت از دستگاه گوارش است. درد مقعدی یک مشکل نسبتاً شایع است و می‌تواند با علایمی مانند پرولاپس(افتادگی)، فشار یا خونریزی همراه باشد. درد مقعدی اغلب می‌تواند از بیماری‌هایی مانند بواسیر یا شقاق مقعد ناشی شود که در آن صورت بیشتر با خون در مدفوع یا خونریزی همراه است، اگرچه ممکن است اسهال یا یبوست نیز وجود داشته باشد. نوع درد مقعدی معمولاً با توجه به علت زمینه‌ای آن متفاوت است. برای مثال بواسیر معمولاً باعث ناراحتی خفیف یا متوسط می‌شود، در‌حالی که شقاق مقعد می‌تواند به صورت احساس پاره شدن یا درد تیز چاقو مانند بروز کند. درد رکتوم یا مقعد همچنین می‌تواند به علت بیماری‌های التهابی روده، عفونت‌های موضعی یا جراحات جزیی در این منطقه رخ دهد. سرطان راست روده یکی از نادرترین علل درد رکتومی است. در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد هنگام مدفوع صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علت درد هنگام مدفوع

در صورت احساس درد هنگام اجابت مزاج باید به پزشک مراجعه کنید، زیرا می تواند نشانه ای از برخی بیماری ها، اختلال ها یا آسیب دیدگی ها باشد. اجابت مزاج موضوعی است که کمتر به آن توجه می کنید مگر این که با درد همراه باشد. درد پیش از اجابت مزاج می تواند چنان شدید باشد که ترس و نگرانی را در فرد ایجاد کند. در شرایطی که تجربه اندکی ناراحتی پیش از اجابت مزاج عادی است، اما در صورت تجربه درد شدید و غیر قابل تحمل باید برای بررسی دقیق شرایط به پزشک مراجعه کرد. موارد بسیاری می توانند در این احساس درد نقش داشته باشند.

احساس درد هنگام مدفوع

احساس درد پیش از اجابت مزاج شرایطی عادی نیست. در حقیقت، شما نباید پیش، حین، یا پس از اجابت مزاج احساس درد داشته باشید. باید به این نکته توجه کرد که احساس نیاز شدید به دفع مدفوع مشابه درد نیست. در صورت احساس درد هنگام اجابت مزاج باید به پزشک مراجعه کنید، زیرا می تواند نشانه ای از برخی بیماری ها، اختلال ها یا آسیب دیدگی ها باشد. گاهی اوقات، شما درد را احساس می کنید، اما به طور معمول بدون دخالت پزشکی برطرف می شود. اگر درد پایدار است، این می تواند در صورت عدم درمان به شکل گیری عوارض جدی منجر شود.

درد هنگام مدفوع و مراجعه به پزشک

اگر احساس درد با برخی علائم دیگر مانند موارد زیر همراه است به پزشک مراجعه کنید. – به یبوست یا اسهال مبتلا هستید. – در مدفوع خون یا مخاط مشاهده می کنید. – گرفتگی عضلانی شکمی دردناک را تجربه می کنید. – پیش یا حین اجابت مزاج با باد شکم بیش از حد مواجه هستید. چه چیزی موجب احساس درد پیش از اجابت مزاج می شود؟ اگر پیش یا حین اجابت مزاج درد دارید، باید برای ارزیابی های دقیق به پزشک مراجعه کنید

درد هنگام مدفوع و عفونت

درد می تواند به واسطه عفونت روده شکل بگیرد. گاستروانتریت ویروسی شایع‌ترین نوع عفونت است که می تواند موجب حالت تهوع، اسهال، و درد شکمی به همراه استفراغ شود. این شرایط می تواند در نتیجه عفونت های پروتوزایی یا باکتریایی شکل بگیرد. این عفونت ها به طور معمول خودمحدود هستند، به این معنی که طی مدت زمان یک هفته یا اندکی بیشتر از بین می روند. در صورت پایداری علائم به مراقبت پزشکی نیاز دارید. همچنین، شما ممکن است در نتیجه یک مسمومیت غذایی به یک عفونت مبتلا شوید. این شرایط به واسطه مصرف غذای آلوده با سموم یا پاتوژن ها شکل می گیرد.

بیشتر بخوایند :

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.