حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که بخواهید آهنگ پیشواز ایرانسل حذف کنید

بعضی از آهنگ های پیشواز ایرانسل خودبخود تمدید می شن که ضرورت آموزش حذف آهنگ پیشواز ایرانسل را بیشتر می کنند

بعضی از افراد دوست دارند آهنگ پیشواز ایرانسلشان را به روز کنند و میخواهند نحوه لغو آهنگ پیشواز ایرانسل را بدانند.

  حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

برای حذف آهنگ پیشواز ایرانسل ، لازم است که کد آهنگ مربوطه را داشته باشید و کد زیر را از طریق خط ایرانسل مورد نظر وارد نمایید

*۷۷۷*۵*کد آهنگ پیشواز مورد استفاده#ok

لغو آهنگ پیشواز ایرانسل

و یا اینکه برای لغو آهنگ پیشواز ایرانسل مورد نظر عبارت HZکد آهنگ مورد نظر را در یک پیام کوتاه به ۷۵۷۵ ارسال کنید.

به عنوان مثال برای حذف آهنگ پیشواز با کد آهنگ 69425 پیام کوتاه زیر را به 7575 ارسال کنید

HZ69425

در صورتی که کد آهنگ انتخابی خود را فراموش کرده اید. می توانید کد زیر را وارد نمایند و کد آهنگ در حال پخش است را دریافت نمایند

*۷۷۷*۲ #[yes/OK]

غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل

غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل

نکته مهم : در صورتی که کد حذف آهنگ پیشواز جواب نداد بین HZ و کد آهنگ یک فاصله بگذارید. یعنی به این صورت: HZ 69425

یک راه آسانتر نیز هست و آن این است که اگر می خواهید به صورت کلی سرویس پخش آهنگ پیشواز را غیرفعال کنید، می توانید عبارت ENS را به 7575 پیامک کرده تا هم سرویس پیشواز و هم آهنگ پیشواز را غیرفعال کنید. در این روش حتی نیازی به دانستن کد آهنگ نیز ندارید.

نحوه حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

نحوه حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

برای اینکه عملیات غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل را بخواهید انجام بدید باید کد آهنگ پیشواز خود را بدانید

برای این کار به طریق زیر عمل می کنید

2#*777*

بعد دگمه سبز رو می زنید و کد براتون ارسال میشه

پس تا اینجای کار یاد گرفتیم چطوری کد آهنگ پیشوازمون را پیدا کنیم

حذف آهنگ پیشواز ایرانسل | لغو آهنگ پیشواز ایرانسل | غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل

تبخال لب در بارداری

تبخال لب در بارداری

تبخال لب,تبخال لب به انگلیسی,تبخال لب در دوران بارداری,تبخال لب و ایدز,تبخال لب درمان,تبخال لب در بارداری,تبخال لب در حاملگی,تبخال لب در کودکان,تبخال لب و درمان,تبخال لب چیست,تبخال تناسلی,تبخال تناسلی عکس,تبخال تناسلی مردان,تبخال تناسلی در زنان,تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی و بارداری,تبخال تناسلی در دهان,تبخال تناسلی ویکی,تبخال تناسلی لب,تبخال تناسلی درمان,تبخال دهان,تبخال دهانی,تبخال دهانه رحم,تبخال دهان در کودکان,تبخال دهانی,تبخال دهان در بارداری,تبخال دهانی کودکان,تبخال دهان کودکان,تبخال دهان کودک,تبخال دهانی در کودکان,تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی در مردان عکس,درمان تبخال تناسلی در مردان,علائم تبخال تناسلی در مردان,علت تبخال تناسلی در مردان,عوارض تبخال تناسلی در مردان,تبخال ناحیه تناسلی در مردان,درمان تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی مردان,تبخال چیست,تبخال چیست,علت تبخال چیست,دلیل تبخال چیست؟,تبخال تناسلی چیست,تبخال چشمی چیست,درمان تبخال چیست,تبخال نشانه چیست؟,داروی تبخال چیست,تبخال مغزی چیست؟,تبخال تناسلی عکس,عکس تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی با عکس,عکس تبخال تناسلی زنان,عکس تبخال تناسلی در زنان,عکسهای تبخال تناسلی,عکسهای تبخال تناسلی در زنان,عکس تبخال تناسلی مردان,تبخال چشم,تبخال چشمی,تبخال چشمی چیست,تبخال چشمی,تبخال چشم چیست,تبخال چشم درمان,درمان تبخال چشمی,علائم تبخال چشمی,تبخال در چشم,تبخال زیر چشم,تبخال تناسلی زنان,تبخال تناسلی زنان,تبخال تناسلی زنانه,تبخال تناسلی زنان چیست,بیماری تبخال تناسلی زنان,تبخال تناسلی زن,تبخال ناحیه تناسلی زنان,عکس تبخال تناسلی زنان,تبخال تناسلی در زنان باردار,درمان تبخال تناسلی زنان,تبخال بینی,تبخال بینی در بارداری,تبخال بینی,درمان تبخال بینی,تبخال روی بینی,تبخال داخل بینی,تبخال در بینی,علت تبخال بینی,تبخال درون بینی,تبخال توی بینی

تبخال,تبخال لب,تب خال دهنی,درمان تبخال,درمان سریع تب خال لبتبخال یک بیماری ویروسی(هرپس سیمپلکس) است که مشخصه‌ی آن معمولاً دانه‌ی قرمز رنگ و تاول‌های کوچک است و بیشتر در ناحیه لب، لثه و یا در زبان بوجود می‌آید.سوزش و خارش نیز از علائم آن هستند و باید توجه داشت که لمس آن موجب انتقال ویروس می‌شود.عوامل بروز این بیماری؛ استرس، هیجان، مصرف بی‌رویه‌ی بعضی از خوراکی‌ها، سرماخوردگی، آنفولانزا، فشارهای روحی و روانی، قاعدگی، سوء تغذیه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید.درمانی برای این بیماری وجود ندارد و متخصصان فقط داروهای ضدویروسی (مثل آسیکلوویر) را تجویز می‌کنند که سرعت بهبودی آن بالا رود. نکته قابل توجه اینجاست که گاهی همین دارو موجب بروز حساسیت پوستی می‌شود.

تبخال,تبخال لب,تب خال دهنی,درمان تبخال,درمان سریع تب خال لب

اما بهتر است درمان آن از راه طب‌سنتی باشد. یکی از روش‌های درمان تبخال دهانی، شستن محل آن با عصاره و یا جوشانده‌ی ریشه‌ی گیاه جعفری است. برگ زیتون نیز به دلیل خاصیت ضدالتهابی و ضدویروسی که دارد می‌تواند بهترین داروی طبیعی برای درمان بیماری‌های پوستی ویروسی مانند تبخال باشد.برای از بین بردن خارش آن نیز می‌توان از روغن گل راعی استفاده کرد. بصورتی که پنبه‌ای را به این روغن و یا اسانس بدون افزودنی آن آغشته کرده و روی محل تبخال گذاشته شود.با استفاده از روغن چای طبیعی نیز می‌توان از انتقال آن به سایر نقاط بدن جلوگیری کرد. به طوریکه باید آن را بدون افزودنی روی تبخال زد.بعلاوه می‌توان سیب پوست کنده و رنده شده را با یک قاشق عسل مخلوط و به مدت سه تا چهار روز میل کرد.گل همیشه بهار، گذاشتن یک حبه زیر به مدت ده دقیقه روی تبخال، گذاشتن گیاه اسطوخدوس به مدت یک هفته روی تبخال، مایعات خنک، بستنی، سیب‌زمینی، کاهش فشار عصبی و استرس و کمپرس یخ هم برای درمان این بیماری مفید است.

تبخال,تبخال لب,تب خال دهنی,درمان تبخال,درمان سریع تب خال لب

باید توجه کرد که مصرف خوراکی‌هایی مثل انواع شکلات، کاکائو، آجیل، گندم، عدس، بادام زمینی، انواع سس، غذاهای حاضری و سرخ کردنی، کره بادام زمینی و جو باعث تحریک بیماری تبخال می‌شود و باید از خوردن آن‌ها در هنگام ابتلا جلوگیری کرد. اگر تبخال روی بینی و در نواحی نزدیک به چشم بروز کرده باشد، تبخال بزرگ باشد و قرمزی آن دارای کانون‌های عفونی و چرکی باشد، فرد مبتلا با حالت افزایش حرارت بدن و تب و لرزه همراه باشد، بجای روطبت و ترشحات معمول سطحی چروک خورده داشت، با سردرد و دردهای عضلانی همراه باشد و یا اینکه ضایعات پوستی مثل تبخال در ناحیه تناسلی دیده شود، باید سریعاً به پزشک مراجعه و از هرگونه خوددرمانی پرهیز کرد.از تماس فیزیکی با افرادی که ضایعات فعال دارند خودداری شود.

تبخال,تبخال لب,تب خال دهنی,درمان تبخال,درمان سریع تب خال لب

افراد مبتلا جهت جلوگیری از انتشار و افراد سالم جهت جلوگیری از ابتلا، دستان خود را مرتب بشویند.

تبخال

کوکساکی ویروس ها

کوکساکی ویروس ها

کوکساکی ویروس ها,بیماری کوکساکی ویروس ها,کوکساکی ویروس ها در بارداری,علائم کوکساکی ویروس ها,درمان کوکساکی ویروس ها,درمان کوکساکی ویروس ها با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان کوکساکی ویروس ها,کوکساکی ویروس ها را چگونه درمان کنیم,کوکساکی ویروس ها در کودکان,کوکساکی ویروس ها در بزرگسالان,کوکساکی ویروس ها در نوزادان,کوکساکی ویروس ها در بهار,کوکساکی ویروس ها در تابستان,کوکساکی ویروس ها در پاییز,کوکساکی ویروس ها در زمستان,آشنایی با کوکساکی ویروس ها,همه چیز در مورد کوکساکی ویروس ها,کوکساکی ویروس ها واگیردار است,کوکساکی ویروس ها و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان کوکساکی ویروس ها
  مننژیت آسپتیک, دستگاه گوارش

به گزارش بی اس ام اس کوکساکی ویروس ها، زیر گروه بزرگی از انتروویروس ها هستند که بر حسب قدرت بیماری زایی به دو گروه A , B تقسیم شده و انواع مختلفی از بیماری ها در انسان مانند مننژیت آسپتیک ، بیماری تنفسی و بیماری تب دار نامشخص را ایجاد می کنند.آنژین تب خالی ، بیماری دست ، پا و دهان و التهاب ملتحمه چشم هموراژیک حاد توسط برخی از سروتیپ های کوکساکی ویروس گروه A ایجاد می شود. پریکاردیت و بیماری های ژنرالیزه در کودکان توسط برخی از کوکساکی ویروس های گروه B ایجاد می شود. علاوه بر این، بعضی از سروتیپ های گروه Aو Bمی توانند مننگوانسفالیت و فلج تولید کنند،اما فلج تولید شده کامل نیست و قابل برگشت می باشد.ویروس های کوکساکی گروه B، شایع ترین عوامل بیماری های قلبی در انسان شناخته شده اند. کوکساکی ویروس ها، خاصیت بیماری زایی بیشتری نسبت به اکوویروس ها دارند. برخی انتروویروس هایی که به تازگی شناخته شده اند، خواصی مشابه با کوکساکی ویروس ها دارند.

مننژیت آسپتیک, دستگاه گوارش

ویروس عامل بیماری را می توان در مراحل اولیه عفونت طبیعی انسان از خون جدا کرد. این ویروس در اوائل عفونت، به مدت چند روز در گلو ، و در مدفوع به مدت 5 تا 6 هفته بعد از آلودگی، یافت می شود. راه سرایت این ویروس به انتروویروس های دیگر شبیه است.دوره کمون عفونت با کوکساکی ویروس ها حدود 2 تا 9 روز است. علائم بالینی در عفونت های مختلف ناشی از این ویروس ها، متفاوت بوده و ممکن است به صورت بیماری های متمایز زیر ظاهرشود. این بیماری ها ممکن است از بیماری تب دار خفیف تا بیماری سیستم اعصاب مرکزی، قلب و دستگاه تنفس ، پوست متغیر باشند.

 

به طور مثال چند مورد از آنها را توضیح می دهیم:
 آنژین تب خالی :

التهاب شدید گلو همراه با تب است که توسط گروههای خاصی از کوکساکی ویروس های گروه Aایجاد می شود. برخلاف اسمش ، هیچگونه ارتباطی با هرپس ویروسها ندارد و با شروع ناگهانی تب و گلو درد شناسایی می گردد. گلو معمولا پرخون بوده و زگیلهای مجزای خاصی بر روی چینهای مخاطی دو طرف گلو، کام ، زبان کوچک، لوزه ها یا زبان دیده می شود. این بیماری خودبه خود بهبود می یابد و در خردسالان شایع تر است.
 مننژیت آسپتیک :

توسط تمام تیپهای کوکساکی ویروس های گروه B و به وسیله کوکساکی ویروس های A7 و A9 ایجاد می شود. علائم اولیه بیماری شامل تب، بی قراری، سردرد، تهوع و درد در ناحیه شکم می باشد. این بیماری گاهی اوقات به طرف ضعف عضلانی خفیف پیشرفت میکند که ممکن است با پولیومیلیت اشتباه شود. بیماران با فلج ناقص غیر پولیوویروس تقریبا همیشه به طور کامل بهبود می یابند.
 پلورودین :

توسط کوکساکی ویروس های گروه B ایجاد می شود. این بیماری با تب و درد ناگهانی در عضله قفسه سینه شروع می شود و گاهی با بی قراری ، سردرد و بی اشتهایی همراه می باشد. درد ناحیه سینه ممکن است در یک یا هر دو پهلو به صورت موضعی وجود داشته باشد که با حرکت کردن ، شدت می یابد و دو روز تا دو هفته ادامه دارد. تقریبا در نیمی از موارد، درد در ناحیه شکم، حس می شود و کودکان اغلب از درد شکم شکایت دارند. این بیماری خود به خود بهبود می یابد و بهبودی کامل است. اگرچه عود بیماری شایع می باشد.

 

مننژیت آسپتیک, دستگاه گوارش

 
 بیماری دست و پا و دهان:

به صورت ضایعاتی در حلق و دهان و راش وزیکولار در کف دست و پا مشخص می شود که گاهی به بازوها و ساق پا انتشار می یابد. این زگیل ها بدون آنکه پوسته پوسته شوند بهبود می یابند و از این نظر با زگیل های هرپس و پاکس ویروس ها متفاوتند. این بیماری بویژه با کوکساکی ویروس A16در ارتباط است. ویروس عامل بیماری نه فقط از مدفوع و ترشحات گلو بلکه از مایع زگیلی نیز به دست می آید. این بیماری نباید با بیماری پا و دهان در چهارپایان که به وسیله یک پیکورناویروس ایجاد می شود اشتباه شود. زیرا ویروس چهارپایان، انسان را آلوده نمی کند.
 میوکاردیت:

بیماری شدیدی است که با التهاب حاد قلب یا غشاء های پوششی آن همراه است. کوکساکی ویروس های گروه B عامل بیماری شدید میوکارد در بزرگسالان و کودکان می باشند. بیماری قلبی در حدود 5 درصد از تمام عفونتهای دارای علائم بالینی ناشی از کوکساکی ویروس ها، را تشکیل می دهد. عفونت حاصل از نوزادان گاهی کشنده بوده و در هر سنی ممکن است موجب آسیب همیشگی قلب شود. عفونتهای پایدار ویروس عضله قلب ممکن است رخ داده که موجب التهاب مزمن می شود. انتروویروس ها عامل حدود 15 تا 20 درصد از عفونتهای دستگاه تنفس، مخصوصا در تابستان و پائیز هستند. بعضی از کوکساکی ویروس ها همراه با سرماخوردگی معمولی و بیماری های تب دار نامشخص دیده شده اند.

مننژیت آسپتیک, دستگاه گوارش

 بیماری عمومی در نوزادان:

بیماری فوق العاده شدیدی است که در آن ، عفونت ویروسی به طور همزمان چندین عضو از بدن شامل قلب ، کبد ، مغز را گرفتار می سازد. این بیماری ممکن است به سرعت بیمار را بکشد و یا این که بیمار کاملا بهبود می یابد. این بیماری توسط کوکساکی ویروس های گروه Bایجاد می شود. در موارد شدید بیماری ، میوکاردیت یا پری کاردیت در طی 8 روز اول زندگی رخ می دهد و گاهی قبل از این علائم، دوره کوتاه مدتی از اسهال و بی اشتهایی وجود دارد. این بیماری گاهی از راه جفت منتقل می شود. اگرچه دستگاه گوارش اولین مکان تکثیر انتروویروس ها است، ولی این ویروس ها بیماری خاصی در آن ایجاد نمی کنند. برخی گروههای خاص کوکساکی Aدر اسهال کودکان دیده شده اند، ولی علت آن شناخته نشده است.

 

مننژیت آسپتیک, دستگاه گوارش

 

تشخیص کوکساکی ویروس ها :

آنتی بادی نوترالیزان در اوائل دوره عفونت ظاهر می شوند. این آنتی بادی ها برای ویروس عفونی ، اختصاصی بوده و سالها باقی می ماند. آنتی بادی سرم را می توان مشاهده نمود و تیتر آن را توسط روش ایمونوفلورانس با استفاده از کشت سلولی آلوده در روی لامل تعیین کرد.
پیشگیری:
در انواع بیماری های ایجاد شده توسط کوکساکی ویروس ها عدم رعایت بهداشت به خصوص بهداشت فردی باعث ایجاد بیماری شده است،پس با رعایت بهداشت در تمام موارد می توان از ورود کوکساکی ویروس به بدن جلوگیری کرد در ضمن از ارتباط با فاضلاب و آب های آلوده شدیدا امتناع نمود.
درمان :
در حال حاضر ، هیچ گونه واکسنی یا داروی ضد ویروسی جهت پیشگیری یا درمان بیماری های ایجاد شده توسط کوکساکی ویروس ها وجود ندارند.

منبع:7sib.ir

 

کوکساکی ویروس ها

همه چیز درباره شیرخشت

همه چیز درباره شیرخشت

خواص شیرخشت,فواید شیرخشت,شیرخشت درمانی,خاصیت شیرخشت,خواص شیرخشت درمانی,خواص شیرخشت برای پوست,خواص شیرخشت برای مو,خواص شیرخشت برای جوانی,خواص شیرخشت برای بارداری,خواص خوردن شیرخشت,فواید شیرخشت خام,فواید شیرخشت پخته 

همه چیز درباره شیرخشت

به گزارش بی اس ام اس : شیرخشت مانی است که به صورت قطعات جامد تقریباً کروی و یا اشکال دیگر به رنگ‌های سفید شیری و یا مایل به زرد با طعم بسیار شیرین و خنک‌کننده به دو نام شیرخشت شهری و هراتی در عطاری‌های ایران عرضه می‌شود.در گذشته و در بعضی منابع، شیرخشت را مانی مربوط به گیاه کاروان‌کش با نام علمی Atraphaxis spinosa دانسته‌اند، ولی پژوهش‌های جدید، از جمله پژوهش‌های آقای دکتر امین نشان می‌دهد که شیرخشت حاصل فعالیت حشره‌ای بر روی دو گونه گیاه با نام‌های فارسی شیرخشت، گپ شیر و سیاه چوب با نام علمی Cotoneaster nummularia و Cotoneaster nummularioides از خانواده گل سرخ (Rosaceae) می‌باشد. این گیاهان در برخی نقاط البرز مرکزی و اطراف بیرجند می‌رویند و در اثر فعالیت حشره‌ای بر روی آن‌ها ترشحاتی ایجاد می‌شود که مردم محلی آن‌ها را جمع‌آوری و به بازار عرضه می‌کنند. شیرخشت به عنوان یک ملین خوب، تب‌بر و ماده خنک‌کننده در طب سنتی ایران مورد استفاده است.

شیرخشت در طب سنتی

ابن‌سینا در کتاب قانون راجع به شیرخشت چنین گفته است:

شیرخشت یا شیرخشک شبنمی است که در هرات بر درخت بید و گون کتیرا می‌نشیند. دارای مزاج معتدل است. دارای اثر مسهلی و دیگر خواص مشابه ترنجبین، ولی از آن قوی‌تر است و خاصیت زداینده دارد.

در مخزن‌الادویه راجع به شیرخشت چنین آمده است:

شیرخشت را به فارسی شیرخشک نامند. گفته‌اند شبنمی است که در خراسان و هرات و بعضی بلاد فرنگ بر درختی که آن را در نواحی خراسان کشیرو یا درختی دیگر به نام کبیرو نامند، می‌نشیند. آن درخت به قدر دو سه قامت بلند می‌شود و چوب آن خالدار زرد و سفید، سبک وزن و کمیاب و قیمتی است و از آن عصا می‌سازند.پژوهش‌های سال‌های اخیر بر روی شیرخشت نشان داده است که محصول خوراکی آن می‌تواند انسان را تا حدی در برابر تشعشعات اتمی مصون نگاه دارد لغت فارسی آن «شیرخشک» به معنی لبن منجمد یا مشابه شیر منجمد می‌باشد و لغت «شیرخشت» به معنی صمغ مشابه شیر است؛ چون خشت به معنی صمغ می‌باشد. بهترین شیرخشت تکه‌های بزرگ سفید و شیرین خالص است که چون در دهان گذارند، زود حل شود و زبان را بسیار شیرین و سرد گرداند و شیرینی آن با عسل و شکر متفاوت است. طبیعت آن گرم و در رطوبت معتدل است. همچنین ملین طبع و مسهل صفرا، خلط‌آور، مقوی جگر و معده و کاهش‌دهنده حرارت بدن، رافع سرفه و خشونت سینه و حلق و تب می‌باشد. مسهل نیکویی است که می‌توان آن را برای همه افراد و سنین بدون اذیت مصرف نمود. با ماءالشعیر بهترین مسهل است.اثر مسهلی آن در صورتی که نزله و سرفه نباشد، با گلاب بهتر است. همچنین با ماءالشعیر برای رفع تب حار و افراد گرم مزاج مفید می‌باشد. تأثیر مسهلی آن با عرق رازیانه و روغن بادام بیشتر و بهتر است. از عوارض آن قراقر در معده (صدای معده) و رقیق شدن منی و سرعت انزال است.

نکات قابل توجه:

1ـ پژوهش‌های سال‌های اخیر بر روی شیرخشت نشان داده است که محصول خوراکی آن می‌تواند انسان را تا حدی در برابر تشعشعات اتمی مصون نگاه دارد.

2ـ استفاده‌های جدید و صنعتی از شیرخشت به عنوان یک ملین خوب برای کودکان و رفع زردی سریع‌تر نوزادان می‌باشد. در این موارد شیرخشت را می‌توان جایگزین ترنجبین کرد.

مان شیرخشت

3ـ اصطلاح «مان» به معنی فرآورده‌هایی از گیاهان است که توسط گیاه یا حشره‌ای که روی آن فعالیت می‌کند، ترشح می‌شود.

این فرآورده‌ها اکثراً به صورت قطعاتی به اشکال مختلف (یا بی شکل) جامد، شیرین‌مزه و محلول در آب می‌باشند که عمده ترکیبات آن‌ها را انواع قندها تشکیل می‌دهند.

تولید این مان‌ها بسیار حساس است و به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی محل ارتباط دارد؛ بنابراین مان فقط در بعضی مناطق تولید می‌شود و بر روی درختان همه مناطق (ایران و جهان) به وجود نمی‌آید.

مان‌ها علاوه بر خواص شیرین‌کننده و اصولاً ملین، دارای خواص دیگری نیز هستند و از قدیم در طب سنتی ایران و جهان مورد استفاده بوده‌اند.

با توجه به تنوع گیاهی و شرایط اکولوژی استثنایی ایران، تعداد مان‌های تولیدشده روی گیاهان ایران نسبتاً زیاد و از تنوع قابل توجهی برخوردار است؛ به طوری که تعداد و انواع آن‌ها نسبت به بسیاری از مناطق دنیا بیشتر است و تجارب طب سنتی ایران در این زمینه بیشتر از دیگر نقاط دنیا است.

با توجه به اینکه غیر از تجربیات طب سنتی ایران مطالعات چندانی روی ترکیبات و اثرات این مان‌ها انجام نشده است، هنوز سۆالات و ابهامات زیادی در مورد آن‌ها وجود دارد و لازم است برای روشن شدن رمز و راز نوع تولید، عوامل دخیل در تولید، حشرات و گیاهان مولد، شرایط ایجاد، مواد مۆثر و اثرات و خواص آن‌ها تحقیقات وسیعی صورت گیرد.

استفاده‌های جدید و صنعتی از شیرخشت به عنوان یک ملین خوب برای کودکان

و رفع زردی سریع‌تر نوزادان می‌باشد. در این موارد شیرخشت را می‌توان جایگزین ترنجبین کرد

4ـ به نظر می‌رسد تولید شیرخشت بر روی این گیاهان، مربوط به ایران و اطراف باشد؛ زیرا گزارشی از این مان بر روی گونه‌های دیگر گیاه در نقاط دیگر جهان ارائه نشده است.

5ـ ابن سینا در کتاب قانون درخت مربوط به شیرخشت را بید و گون نام برده که به احتمال زیاد منظور این گیاه نیست؛ زیرا مشخصات آن در مخزن‌الادویه با آن‌ها کاملاً متفاوت است و در تحقیقات جدید هم هیچ‌کدام از این گیاهان بید و گون ارتباطی با شیرخشت ندارند و مان یا صمغ‌های حاصله از بید و گون محصولات دیگری هستند که به نام‌های بیدخشت و کتیرا مشهورند. شیرخشت موجب رفع یبوست می‌شود . مصرف خاکشیر، ترنجبین و شیر خشت موجب رفع یبوست می‌شود به دلیل اینکه این مواد، ماده‌ای که موجب بیماری شده است را از بدن خارج می‌کند.در طب سنتی معمولاً برخی اخلاط موجب بروز بیماری می‌شوند؛ به عنوان مثال زیادی صفرا موجب بروز بیماری می‌شود.در طب سنتی برای خروج ماده‌ای که موجب بیماری در بدن شده است داروهایی به کار برده می‌شود که به آن نضج یا حل کننده گفته می‌شود که معمولاً بیمار به مدت 3 تا 14 روز این داروها را مصرف می‌کند. در مواردی که بیماری بر اثر بروز گرما به وجود آمده باشد، منضج یا حل کننده به کار برده می‌شود. برخی از منضج‌ها مانند ترکیب خاکشیر با ترنجبین است و برخی رژیم‌های غذایی و میوه‌ها مانند انگور می‌توانند به عنوان درمان کننده بیماری استفاده شود. معمولاً برخی افراد که دچار یبوست می‌شوند، می‌توانند یک دوره کوتاه از مواد گیاهی مانند خاکشیر، ترنجبین یا شیرخشت استفاده کنند تا یبوست آن‌ها برطرف شود. عملکرد منضج در بدن به صورت قطعه قطعه کردن غذا یا غلیظ کردن غذاهای رقیق یا رقیق کردن غذاهای غلیظ است.

منابع:

ماهنامه دنیای تغذیه – دکتر محمد حسین صالحی سورمقی

فارس – سیدعلی ابوالحبیب، محقق طب اسلامی

همه چیز درباره شیرخشت

همه چیز درباره فواید گیاه والک

همه چیز درباره فواید گیاه والک

خواص والک,فواید والک,والک درمانی,خاصیت والک,خواص والک درمانی,خواص والک برای پوست,خواص والک برای مو,خواص والک برای جوانی,خواص والک برای بارداری,خواص خوردن والک,فواید والک خام,فواید والک پخته

همه چیز درباره فواید گیاه والک

به گزارش بی اس ام اس : یکی از فواید گیاه والک گیاه ناراحتی های دستگاه هاضمه را رفع می کند و …متخصص داروسازی گیاهی گفت: تحقیقات نشان داده است که گیاه والک ناراحتی های دستگاه هاضمه و گوارش را رفع می کند.ایشان افزود: والک ، گیاهی از خانواده لیلیاسه و شبیه  سیر است اما بوی آن ملایم تر و طعم آن شیرین تر از سیر است.این عضو هیات علمی موسسه طب اسلامی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: والک، نوعی سبزی صحرایی و دارای برگ های بلند و نوک تیز و دم برگ بلندی است که برای تصفیه خون، مفید است.شجاعی گفت: این سبزی همچنین موجب کاهش کلسترول خون و کاهش خفیف سطح قند خون می شود.وی، خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و مهار تجمع پلاکت را از دیگر خواص والک برشمرد و افزود: گیاه والک می تواند برای مشکلات قلبی و عروقی مفید باشد.متخصص داروسازی گیاهی اظهار داشت: هرچند تماس با گیاه والک می تواند برخی حساسیت های پوستی را ایجاد کند اما درعین حال پمادهای ساخته شده از عصاره این گیاه در درمان برخی از بثورات -دانه های- پوستی و کورک -نوعی جوش بزرگ پوستی- تاثیرگذار است.شجاعی خاطرنشان کرد: والک که در خارج از کشور به آن سیر خرسی می گویند ، پیاز زیرزمینی شبیه سیر دارد و در مناطق کوهستانی مانند رشته کوه های البرز و در مناطق فشم، همدان و کرمانشاه می روید.وی یادآور شد: این سبزی صحرایی را فقط در فصل بهار می توان جمع آوری کرد اما می توان از سبزی خشک این گیاه نیز استفاده کرد اما در این حالت توصیه می شود از روش سایه خشک یا فریز برای نگهداری آن استفاده شود.متخصص داروسازی گیاهی گفت: بهترین حالت استفاده از والک ، بصورت تازه است که در مناطق گوناگون کشور به عنوان سبزی خوردن و گاهی در طبخ غذاها مانند کوکو بکار گرفته می شود.

منبع : Irna.ir

همه چیز درباره فواید گیاه والک

,آهنگ جدید مریم حامد پهلان

دانلود آهنگ جدید به نام

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم با بالاترین کیفیت ممکن از سایت بکوب

آهنگ مریم حامد پهلان,دانلود آهنگ مریم حامد پهلان,آهنگ جدید مریم حامد پهلان,دانلود آهنگ جدید مریم حامد پهلان,آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم,دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم,پخش اهنگ مریم باصدای حامد پهلان,دانلود اهنگ مریم با صدای حامد پهلان,آهنگ مریم حامد پهلان,دانلود آهنگ مریم حامد پهلان

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

آهنگ جدید و زیبای مریم از حامد پهلان ترانه و آهنگ : حامد پهلان , تنظیم : رضا جمال , گیتار : بهروز میرزایی

برای دانلود این آهنگ به ادامه مطلب مراجعه نمایید

متن آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

مریم از اوناست از اونایی که اگه نباشه من می میرم

نگاش از اوناست از اونایی که نگاه کنه جون می گیرم

اشتباهی نیست نه اشتباهی نیست اگه دلم می خوادش

هر جا که باشی تو می دونی که دلم همش هست به یادت

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

خانم خونه مریم آروم جونه مریم

دلم برات می میره نتا مهربونه مریم

خانم خونه مریم آروم جونه مریم

چقدر دوست دارم من خدا می دونه مریم

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

مریم از اوناست از اونایی که اگه نباشه من می میرم

نگاش از اوناست از اونایی که نگاه کنه جون می گیرم

اشتباهی نیست نه اشتباهی نیست اگه دلم می خوادش

هر جا که باشی تو می دونی که دلم همش هست به یادت

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

خانم خونه مریم آروم جونه مریم

دلم برات می میره نتا مهربونه مریم

خانم خونه مریم آروم جونه مریم

چقدر دوست دارم من خدا می دونه مریم

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

download-bekoob.ir

مرزه برای قلب مفید است

مرزه برای قلب مفید است

خواص مرزه,فواید مرزه,مرزه درمانی,خاصیت مرزه,خواص مرزه درمانی,خواص مرزه برای پوست,خواص مرزه برای مو,خواص مرزه برای جوانی,خواص مرزه برای بارداری,خواص خوردن مرزه,فواید مرزه خام,فواید مرزه پخته

 مرزه برای قلب مفید است

به گزارش بی اس ام اس : مرزه گیاهی است که در شرق اروپا و آمریکا برای تهیه سالاد، سوپ، سس، غذاهای گوشتی و ماهی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب به خواص این گیاه اشاره می کنیم.*مصرف آن برای درمان عفونت های روده و انگل توصیه شده است.

* برای درمان طبیعی نفخ، قولنج،ز و مشکلات دیگر سیستم گوارشی مفید است.

* منبع غنی فیبر است و کلسترول خون را کاهش می دهد.

* چای مرزه عفونت ادراری و التهاب مثانه را درمان می کند.

* برای حفظ سلامت قلب و عروق مفید است و به ساخت گلبول های قرمز خون کمک می کند.

 مرزه برای قلب مفید است

* علایم بیماری های تنفسی مانند گلودرد، سرفه و احتقان برونشیت را برطرف می کند.

* عملکرد کلیه و کبد را بهبود می بخشد.

* از آن جا که سرشار از آنتی اکسیدان است، روند پیری را به تاخیر می اندازد و باعث تشکیل سلول های سالم می شود.

* عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

* روغن طبیعی در این گیاه، سردرد و حالت تهوع را رفع می کند.

* مالیدن دم کرده آن درد مفصل و روماتیسم را درمان می کند.

* سلامت ذهن را بهبود می بخشد و به فرد کمک می کند تا به طور موثر با استرس کنار بیاید.

منبع:روزنامه خراسان

مرزه برای قلب مفید است

علف هفت بند ، برای درمان آسم مفید است

علف هفت بند ، برای درمان آسم مفید است

خواص علف هفت بند,فواید علف هفت بند,علف هفت بند درمانی,خاصیت علف هفت بند,خواص علف هفت بند درمانی,خواص علف هفت بند برای پوست,خواص علف هفت بند برای مو,خواص علف هفت بند برای جوانی,خواص علف هفت بند برای بارداری,خواص خوردن علف هفت بند,فواید علف هفت بند خام,فواید علف هفت بند پخته

علف هفت بند، برای درمان آسم مفید است

به گزارش بی اس ام اس : علف «هفت بند» گیاهی یک ساله است که در بیشتر نواحی آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا می روید. علف هفت بند در اراضی متروکه و خرابه ها، کنار جاده ها، در چمنزارها و مناطق معتدل رشد می کند. این گیاه بیش از ۲هزار سال در طب چینی مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز خواص درمانی این گیاه عبارتند از :

تمام قسمت های این گیاه خاصیت دارویی دارد. این گیاه برای درمان آسم و برونشیت مفید است.

* علف هفت بند از تشکیل سنگ کلیه پیش گیری می کند و برای درمان کرم روده موثر است.

* در معالجه سندروم مجرای مچ دستی، فیبر و نقرس موثر است.

* برای درمان اسهال خونی، بواسیر و اسهال مفید است.

* خون ریزی های شدید بینی و دوران قاعدگی و زخم را متوقف می کند.

* درمان موثری برای التهاب کیسه صفرا و دستگاه گوارش است.

علف هفت بند، برای درمان آسم مفید است

* دوره درمان با این گیاه ۶ماهه است.

* ضماد آن برای زخم و برطرف کردن سفتی مفاصل به کار برده می شود.

* ورم روده بزرگ را برطرف می کند.

* تب بر است.

* در معالجه میگرن موثر است.

* غذا را بهتر هضم و نفخ معده را نیز برطرف می کند.

* برای معالجه تاول و سوختگی، از کمپرس دم کرده این گیاه استفاده کنید.

* برای درمان زخم های چرکی، پودر این گیاه را روی زخم بریزید.

علف هفت بند ، برای درمان آسم مفید است

ارتودنسی کنم یا لمینت

ارتودنسی کنم یا لمینت

خواص ارتودنسی,فواید ارتودنسی,ارتودنسی درمانی,خاصیت ارتودنسی,خواص ارتودنسی درمانی,خواص ارتودنسی برای پوست,خواص ارتودنسی برای مو,خواص ارتودنسی برای جوانی,خواص ارتودنسی برای بارداری,خواص خوردن ارتودنسی,فواید ارتودنسی خام,فواید ارتودنسی پخته

لامینت,خنده زیبا,ترمیم دندان

روش های ترمیمی زیبایی دندان:

به گزارش بی اس ام اس : خنده، بخصوص زیبا و جذاب آن، همیشه آبی بوده بر روی آتش و راهی بوده برای برقراری ارتباط و حفظ آن. به همین دلیل بسیاری از افراد دارای هوش هیجانی بالا با آگاهی از قدرت لبخند و خنده، استفاده از این ابزار را در کارهای روزمره مدنظر داشته و اگر راهی برای بهتر و زیباتر شدن لبخند به آنها پیشنهاد شده آنرا بررسی کرده اند.برای خنده زیبا با دندان های ردیف شده، در دوره های متفاوت راههایی مثل کشیدن دندان ها و جایگزین کردن دندان ها با دندان مصنوعی تا روکش کردن دندان ها، لامینیت، ترمیم با کامپوزیت (مواد ترمیمی همرنگ دندان ها) و ارتودنسی دندان پیشنهاد شده است.با افزایش اطلاعات مردم و درک اهمیت دندان های دائمی، کشیدن دندان و جایگزین کردن دندان های مصنوعی ردیف شده تقریبا منسوخ شده است. اما، روش های دیگری مثل روکش کردن دندان کج، اصلاح نامرتبی دندان با ترمیم های همرنگ دندان، لامینیت و ارتودنسی همچنان رایج است.اطلاع از مزایا و معایب هرکدام از روش های درمانی می تواند تاثیر بسیار مهمی بر انتخاب علاقمندان گذاشته و از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری نماید.

ارتودنسی,متخصص ارتودنسی,لمینت

در این نوشتار چند مسئله مهم در ردیف کردن دندان ها با ارتودنسی و لامینیت یا سایر روش های ترمیمی زیبایی را مرور می کنیم:درمان ارتودنسی و لامینت در دندانپزشکی برای مشکلات متفاوتی پیشنهاد می شوند ولی متاسفانه در کشور ما، به دلیل عدم اطلاع کافی مردم ممکن است درمان لامینیت یا ترمیم های زیبایی با مواد همرنگ دندان بجای درمان ارتودنسی پیشنهاد شود و با توجه به فراگیر بودن این موضوع در تبلیغات و اهمیت حفظ سلامت دندان ها به این موضوع می پردازیم.درمان ارتودنسی با روش های متفاوت برای اصلاح نامرتبی دندان ها بوده و هیچ روشی نمی تواند جایگزین آن تلقی شود. اگر مشکل دندان ها مربوط به محل قرار گیری است، جابجا نمودن و حرکت دندان تنها راه حل صحیح است. از طرف دیگر اگر اندازه دندان کوچک باشد یا بد رنگی بر روی دندان ها وجود داشته باشد تنها درمان صحیح استفاده از روش های درمانی ترمیم زیبایی خواهد بود. مثلا بستن فضای اضافی بین دندان ها که ناشی از کوچکی اندازه دندان هاست به بهترین شکل با درمان ترمیمی زیبایی و نه ارتودنسی اصلاح می شود. بنابراین، با توجه به ماهیت مشکل روش درمانی صحیح متفاوت خواهد بود. انتخاب روش درمانی نادرست قطعا مشکلات متعددی را در پی داشته و باعث پشیمانی خواهد بود.

معایب و مزایای روش ارتودنسی و لامینت:

از نظر من مهمترین مسئله حفظ سلامت دندان ها است. در درمان لامینیت سطح بسیار نازک ولی بسیار مهمی از سطح دندان که شامل مینا می باشد تراشیده می شود و بجای آن ماده ترمیم مصنوعی قرار داده می شود. عمده مقاومت دندان در برابر سایش و تحریکات حرارتی وابسته به وجود مینای دندان است. بنابراین اگر پوششی بجای آن قرار داده نشود بروز حساسیت های دندانی در زمان برداشتن لامینیت اجتناب ناپذیر خواهد بود.به این مفهوم که درمان لامینیت یک درمان انتخابی و برگشت پذیر نیست که اگر فرد تمایلی به استفاده از آن نداشت آنرا بردارد و درمان را خاتمه دهد. از طرف دیگر اگر از بافت دندان کمتر برداشته شود و ضخامت ماده ترمیمی به فضای لثه تجاوز کند هم مشکلات مرتبط با لثه بروز خواهد کرد. برای درک موضوع توجه شما را به جرم گرفتن دندان ها و عقب نشینی لثه ناشی از آن جلب می کنم. قرار گرفتن هر ماده اضافه مثل جرم و موادترمیمی واکنش بافت های لثه را در پی دارد. عکس این موضوع هم صادق است یعنی اگر ماده ترمیمی ضخامت کمتری نسبت به اندازه دندان داشته باشد عکس العمل لثه با افزایش حجم لثه خود را نشان خواهد داد.ایراد عمده درمان ارتودنسی طول دوره درمانی نسبتا زیاد آن است که به همین دلیل افراد  به سمت راههای درمانی نادرست تشویق می شوند. این مسئله ممکن است در ابتدا منطقی بنظر برسد ولی واقعیت ماجرا در این است که درمان ارتودنسی در طول دوره زمانی ۱/۵ تا ۲ سال انجام می شود ولی درمان های ترمیم زیبایی همانند درمان های لمینت درمان هایی هستند که فرد را در تمام مدت عمر گرفتار می کند. اگر فردی درمان لمینت انجام دهد و دو تا ۱۰ سال بعد دچار مشکل تغییر رنگ، جدا شدن یا پریدگی شود راهی برای فرار از ادامه درمان ندارد و اینجاست که فرد فکر کرده در یک یا چند جلسه درمان را به انجام رسانیده و تمام شده است در صورتی که ناچار است در دوره های متفاوت برای اصلاح مشکلات آن مراجعه نماید.

کشیدن دندان ها,درمان ارتودنسی,درمان لامینیت

تفاوت هزینه ارتودنسی با لمینت:

هزینه ارتودنسی در نگاه اول ممکن است نسبت به درمان لامینت زیادتر بنظر برسد. توجه داشته باشید که درمان ارتودنسی صحیح توسط متخصص ارتودنسی یکبار در طی عمر فرد  و با یک هزینه انجام می شود ولی درمان های ترمیمی زیبایی، در طی دوره های متفاوت نیاز به تکرار دارند. بنابراین هزینه ها و مراجعات دوره های بعدی درمان های ترمیمی زیبایی به مراتب از درمان ارتودنسی بیشتر خواهدشد.

درمان های ارتودنسی و لامینیت به چه کسانی توصیه نمی شود؟

در درمان های ارتودنسی خطر بروز پوسیدگی با رعایت نکردن بهداشت دهان زیاد می شود. اگر فرد از نظر رعایت بهداشت مشکوک باشد توصیه به درمان ارتودنسی یا لامینیت یا اصولا هیچ درمان دندانپزشکی صحیح نیست. در طی دوره درمان ارتودنسی بیمار در دوره های یک ماهه ویزیت می شود. متخصص ارتودنسی معمولا در ابتدای هر ویزیت بیماران را از نقطه نظر بهداشتی ارزیابی می کنند و اگر نیازی به اقدامات تکمیلی باشد آنرا به بیمار آموزش داده و خطرات را گوشزد می نمایند. اگر همکاری بیمار مناسب نباشد و خطر بروز پوسیدگی افزایش یابد درمان ارتودنسی برای پیشگیری از بروز پوسیدگی قطع می شود.

مسئله مهم دیگر سایش های طبیعی دندان های است…

ارتودنسی کنم یا لمینت

عوامل کلیدی در انتخاب تشک طبی شما

عوامل کلیدی در انتخاب تشک طبی شما

خواص تشک طبی,فواید تشک طبی,تشک طبی درمانی,خاصیت تشک طبی,خواص تشک طبی درمانی,خواص تشک طبی برای پوست,خواص تشک طبی برای مو,خواص تشک طبی برای جوانی,خواص تشک طبی برای بارداری,خواص خوردن تشک طبی,فواید تشک طبی خام,فواید تشک طبی پخته

تشک طبی ,خرید تشک طبی

به گزارش بی اس ام اس : بستر و محل استراحت انسان پیشینه ای چندین هزار ساله دارد و به دوره ای باز می گردد که پا به کره خاکی نهاد. خواب یکی از نیاز های موجودات زنده روی کره زمین از جمله انسان ها است و اهمیت بهره گیری از موهبت خوابیدن بر کسی پوشیده نیست. حال باید دید که چگونه می توان از مدت زمان استراحت فردی نهایت بهره را کسب نمود.از دیر باز نیاز به سطوح نرم برای خواب جهت جلوگیری از آسیب های فیزیکی به انسان توسط الیاف طبیعی رفع می شده است ولکن با پیشرفت علم در طول سالیان متمادی استفاده از مواد جایگزین در کنار مواد طبیعی جهت افزایش راحتی و صرفه اقتصادی رایج گردیده است.تشک و کالای خواب محصولی جهت رفع همین خواسته بشری محسوب می گردد که با توجه به عادات سنن، فرهنگ و حتی جوانب اقتصادی در ملل مختلف دارای اشکال متفاوتی است. از حدود 100 سال پیش تا کنون و همزمان با انقلاب صنعتی در جهان این کالا شکلی صنعتی بخود گرفته و امروزه در سراسر جهان در اشکال، اندازه ها و درجه های مختلفی از سفتی و نرمی بنا به سلیقه مشتریان و خصوصیات فیزیکی افراد مورد استفاده قرار می گیرد.حال به بررسی عادات خواب در کشورمان می پردازیم. از آنجایی که فرهنگ خوابیدن بر روی تشک های سنتی در ایران از دیر باز رایج بوده است و اصطلاحا “زمین خوابی” و خوابیدن کنار کرسی ریشه در فرهنگ ما داشته است، نوع خاصی از این حالت مطلوب مصرف کنندگان ایرانی می باشد. اینکه تشک یا کالای خواب بتواند درد های مفصلی و استخوانی بیماران را در این حوزه درمان نماید فکر ما را به این مشغول می سازد که جایگاه علوم پزشکی مرتبط کجاست؟ لذا یک تشک و کالای خواب می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نماید و در نهایت از پیشرفت بیماری های بوجود آمده در این زمینه جلوگیری نماید.

تشک طبی ,خرید تشک طبی

عوامل کلیدی در انتخاب تشک طبی شما