آمار سرطان عضلانی

در این مقاله ما مشتاق صحبت در مورد سرطان عضلانی هستیم. امیدواریم این کاپیتان شجاع شما باشد. این روزها، نام سرطان های مختلف خورده می شود. نام یکی از انواع سرطان که ممکن است شنیده نشود سرطان عضلانی یا سارکوم است. سارکوم ناشی از بافت همبند مانند غضروف، عضله و استخوان است. به همین علت، سرطان عضلات و سرطان استخوان در هر قسمت از بدن نیز به نام سارکوم نامیده می شود. سارکوم ناشناخته است و علت این بیماری ناشناخته است. اما تا حدی تغییرات ژنی درگیر سرطان مرتبط با عضله هستند
آمار سرطان عضلانی

سرطان عضلانی یا سارکوم 2٪ از همه سرطان ها را شامل می شود و شامل عضله و بافت مفصلی است. سرطان عضلانی یا سارکوم نیز در دست و شکم و اندام وجود دارد. متخصصان ارتوپدی در درمان آن با حدود 40٪ از این نوع سرطان در اندام ها نقش قابل توجهی دارند. این سرطان ها معمولا شامل سایر قسمت های بدن، به ویژه ریه می شوند، اما با تشخیص زودهنگام، درمان می تواند آغاز شود و دیگر نیازی به قطع عضو نیست. نزدیک به 2،000 نفر در کشور ما مبتلا به سرطان عضلانی هستند، اما در کشور ما ایران با این نوع سرطان تشخیص داده نشده است.
علائم سرطان عضلانی

ممکن است سرطان عضله یا سارکوم در همه افراد گروه های سنی مختلف وجود داشته باشد. علائم رایج عبارتند از: درد - التهاب - تب خفیف - شکستگی های ناگهانی به علت تضعیف استخوان - تورم یا جرم بدون درد (در دست و پا) - اگر سرطان در منطقه ریه پیشرفت کند و مغز استخوان ممکن است علائمی در این زمینه داشته باشد. sarcasm مغز استخوان معمولا با درد همراه است. اما درد استخوانی لزوما سارکوم نیست. هموطنان عزیز، اگر توده ای داشته باشید، بلافاصله به پزشک بپیوندید تا اطمینان حاصل کنید که تشخیص درست و درست است، گاهی اوقات مردم توده ها را نادیده می گیرند و آنها را به عنوان توده چربی در نظر می گیرند. اگر سارکوم در اواخر تشخیص داده شود، ممکن است amputation در ناحیه آسیب دیده رخ دهد.
تشخیص سرطان عضلانی

موارد زیر می تواند برای تشخیص موارد زیر استفاده شود: رادیوگرافی اسکن رادیو ایزوتوپ، اسکن رادیوایزوتوپ، نمونه برداری از توده استخوان، پیوند مغز استخوان و هضم زگومات سینه در مورد پیوند مغز استخوان و ریه.
درمان سرطان عضلانی

1-شیمی درمانی قبل از جراحی برای به حداقل رساندن اندازه تومور و راحتی بیشتر در جراحی 2- شیمی درمانی پس از جراحی 3- استفاده از پرتودرمانی نیز قبل و بعد از جراحی و بعد از شیمیدرمانی 4- استفاده از 5-قطع در هنگام رشد بیماری در بدن و بقیه بدن را درگیر کرده است
علائم سرطان عضلانی

پزشکان معتقدند که سارکوم اغلب با درد یا آسیب های ناشی از ورزش اشتباه گرفته می شود، چرا که علائم آن مشابه با ضایعاتی است که کودکان و نوجوانان در هنگام رفتن می بینند. درد در ناحیه تومور، با تورم یا گرما، یکی از علائم اصلی است. این درد در هنگام نارسایی یا در حین ورزش ممکن است بدتر باشد، و چند هفته بعد از شروع درد، عضو آسیب دیده به درستی حرکت نمی کند. اگر تومور در استخوان پا رشد کند، فرد دارای اندام جبران ناپذیر است. این ممکن است دارای تب خفیف باشد. اگر سرطان به سایر نقاط بدن مانند ریه ها یا مغز استخوان گسترش پیدا کند، نشانه هایی در آن قسمت ها نیز نشان داده می شود. در برخی موارد، اولین علامت بیماری، شکاف در پا یا دست است که بدون هیچ دلیلی (و یا با شدت کم) رخ می دهد، زیرا سرطان ضعیف استخوان است و باعث آسیب به شکستگی می شود. درد رایج ترین علامت بیماری است. تومور ممکن است متورم شود و مکان دردناک را لمس کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.